Previous Page  28-29 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28-29 / 84 Next Page
Page Background

28

29

2016 - 2017

Islamic Banking Services

This course aims to develop an appreciation of the Sharia compliant financial products and the rational for the prohibition

of Riba (usury) in Sharia compliant financial instruments. The course will look in detail at the financial techniques applied

by Islamic banks with detailed analysis of Islamic asset and fund management and risk sharing concepts (PLS model).

Additionally, this course will examine the Sukuk (bonds) structure.

الخدمات المصرفية الإسلامية

تهدف هذه الدورة إلى فهم المنتجات المالية المتوافقة مع الشريعة الإسلامية والأسباب المنطقية لمنع الربا.

و تنظر الدورة بالتفصيل في التقنيات المالية التي تطبقها البنوك الإسلامية مع تحليل دقيق للأصول الإسلامية

). كما سيتم دراسة الهيكلية الخاصة بالصكوك والسندات.

PLS

وإدارة الصناديق ومبدأ تقاسم المخاطر (نموذج

Training Courses

البرامج التدريبية

Financial Data Analysis

This course will assist trainees to better appreciate the importance of accounting within their organization and

to develop the ability to understand, interpret and analyze financial statements of public companies. It provides

trainees with understanding of basic tools in financial analysis that would enable decision- making in credit and

investment contexts. Key topic areas include basic accounting terminology, recording of business transactions,

financial reporting framework, main financial statements, and financial ratio analysis.

تحليل المعلومات المالية

تهدف هذه الدورة إلى مساعدة المتدربين على تقدير أفضل لأهمية المحاسبة مع منظمتهم وتطوير القدرة على

فهم وتفسير وتحليل البيانات المالية للشركات العامة. ويمكّن البرنامج المشاركين من فهم الأدوات الأساسية

في التحليل المالي التي من شأنها أن تعطي الثقة لأصحاب صنع القرار عند الاستثمار. وتشمل المواضيع

الرئيسية للبرنامج المصطلحات الأساسية للمحاسبية ، وتسجيل المعاملات التجارية وإعداد التقارير المالية.

Data Analysis using SPSS ( Introductory & Advanced Levels)

This workshop is offered at Introductory and Advanced Level. The Introductory Level is intended for new learners

and aims to provide them with basic skills in SPSS and preliminary data analysis. The Advanced-Level workshop

is designed for people with basic knowledge of SPSS, statistics and data analysis.

On completion of both levels, learners will be able to apply their knowledge of simple and multiple Linear

Regression, interpret Matrix Plot and Residual Analysis, and build a regression model. They will have the skills to

apply statistical procedures such as Binary Logistic Regression and Compare Means in general linear ANOVA and

ANCOVA models, and other designs.

متقدم )

) ( مستوى مبتدئين

SPSS

تحليل البيانات الاحصائية باستخدام برنامج (

تقدم الدورة على مستويين، مبتدئ ومتقدم. يساعد المستوى المبتدئ على تزويد المشاركين بالمهارات

) وتحليل البيانات الإحصائية . أما المستوى المتقدم فهو مصمم لأولئك الذين لديهم

SPSS

الأساسية في برنامج (

معرفة سابقة بالأساسيات في هذه المجال.

باستكمال هذين المستويين، سوف يتمكن المشاركون من معرفة الانحدار الخطي البسيط والمتعدد، وتفسير

وتحليل المصفوفات، وبناء نموذج الارتباط، وكذلك المهارة في القيام بالإجراءات الإحصائية مثل نموذج الانحدار

.

ANCOVA

و

ANOVA

الثنائي ومقارنة الوسائل في النماذج المختلفة مثل

Establishing and Managing an Internal Audit Function

This course explains the process of establishing an internal audit function for non-audit professionals. Key Topic

Areas include; Internal Audit Basics, IIA Standards Overview, Interaction and Reporting to Audit Committee, Creating

IA Charter and Policies and Procedures, Annual Audit Planning, Audit Engagement Planning and Execution

إنشاء وإدارة قسم/ إدارة التدقيق الداخلي

تتناول هذه الدورة عملية إنشاء إدارة التدقيق الداخلي لغير الممارسين لهذه المهنة . وتشمل الموضوعات

الرئيسية للدورة أساسيات التدقيق الداخلي، معايير التدقيق الداخلي ، التعامل مع و اصدار التقارير للجنه المراجعة

( الخاصة بمجلس الادارة) ، اعداد ميثاق التدقيق الداخلي و السياسات و الإجراءات الخاصة بالإدارة، والتخطيط

السنوي الخاص بإدارة التدقيق الداخلي و التخطيط لمهام التدقيق و تنفيذها.

Marketing using Social Media

The program aims to identify the attributes and characteristics of marketing tools through social networking. This course

also guides participants on how to employ their capabilities to promote ideas, develop business and increase marketing

performance of companies and institutions.

التسويق باستخدام شبكات التواصل الاجتماعي

يهدف البرنامج تسليط الضوء والتعرف على سمات وخصائص وادوات التسويق من خلال شبكات التواصل

الاجتماعي وكيفية توظيف قدراتها لترويج الافكار وتطوير الاعمال وزيادة معدل الاداء التسويقي للشركات

والمؤسسات .

Risk Management

The course delivers the foundations of enterprise risk management (in line with the global ISO 31000 risk management

standard), in a fast-paced and interactive style, incorporating case studies and current affairs.

إدارة المخاطر

تعرف هذه الدورة بأسس إدارة المخاطر داخل المؤسسات (بالاعتماد على المعايير العالمية لإدارة المخاطر الخاصة

)، و بأسلوبسريع الخطىوطريقة تفاعلية، مع تقديم دراسات لحالاتحديثة.

ISO

31000

بــ