

18
19
Innovative Management via Human Development
Innovative management and creative culture are key trends in leading organizations. The course is designed to equip participants
with advanced knowledge and practical tools to build an effective modern management concept covering core aspects: Planning,
Communication, Implementation and Monitoring. The course is focused to encourage participants to guide their management
approaches keeping people at the forefront for continuous improvement.
Family Legal Matters in Qatari Law
This course will discuss the legal aspects of Family matters according to Qatari Law. The course will provide practical solutions for
current family issues and highlight court decisions in this regard.
Establishing and Managing an Internal Audit Function
This course explains the process of establishing an internal audit function for non-audit professionals. Key Topic Areas include;
Internal Audit Basics, IIA Standards Overview, Interaction and Reporting to Audit Committee, Creating IA Charter and Policies and
Procedures, Annual Audit Planning, Audit Engagement Planning and Execution
Framework of Labour Relations in Qatari Law
This course aims to provide the participants with the legal framework of labour relationships in the private sector and highlight the
rights and the obligations of the employer and employee.
Human Resource (HR) Management Skills
This course helps HR practitioners and organizations to strengthen their HR management skills and enable them to think strategically.
Key topic areas include: managing human resources, analyzing work and job design, planning for and recruiting human resource
professionals, selecting employees and placing them in jobs, training employees, managing employees’ performance, and providing
employee benefits.
الابتكار في الإدارة عبر التنمية البشرية
تعد الإدارة المبتكرة والثقافة الإبداعية من الاتجاهات الرئيسية في المؤسسات الرائدة ، حيث تهدف الدورة إلى تزويد المشاركين
بالمعارف المتطورة والأدوات العملية لتبني مفهوم الإدارة الحديثة الفعالة التي تغطي جوانب أساسية هي: التخطيط والاتصالات
وتنفيذها ، كما تركز الدورة على تشجيع المشاركين على اتباع النهج الإداري الذي يركز على الأفراد لضمان التطور المستمر.
علاقات العمل في القانون القطري
تهدف هذه الدورة إلى تزويد المشاركين بالمعرفة اللازمة بالإطار القانوني لعلاقات العمل في القطاع الخاصوتسليط الضوء على
حقوق والتزامات صاحب العمل والموظف.
المهارات الإدارية للموارد البشرية
تهدف الدورة إلىمساعدة الممارسين للموارد البشرية والمنظماتكذلكعلى تعزيز مهاراتهم الادارية في الموارد البشرية وتمكينهم
من تنمية مهارات التفكير الاستراتيجي . تشمل المواضيع الرئيسية للدورة : إدارة الموارد البشرية، تحليل العمل، تصميم الوظائف،
تخطيط وتوظيف الموارد البشرية، اختيار الموظفين وتعيينهم، تدريب الموظفين، إدارة تقييم اداء الموظفين، وتحفيز الموظفين.
المشاكل القانونية الأسرية في القانون القطري
تتناول هذه الدورة الجوانب القانونية للمسائل الأسرية وفقا للقانون القطري، وبطبيعة الحال سوف توفر هذه الدورة حلولا عملية
لقضايا الأسرة الحالية وسيتم تسليط الضوء على قرارات المحاكم في هذا الصدد.
إنشاء وإدارة قسم/ إدارة التدقيق الداخلي
تتناول هذه الدورة عملية إنشاء إدارة التدقيق الداخلي لغير الممارسين لهذه المهنة . وتشمل الموضوعات الرئيسية للدورة أساسيات
التدقيق الداخلي، معايير التدقيق الداخلي ، التعامل مع و اصدار التقارير للجنه المراجعة ( الخاصة بمجلس الادارة) ، اعداد ميثاق التدقيق
الداخلي و السياسات و الإجراءات الخاصة بالإدارة، والتخطيط السنوي الخاص بإدارة التدقيق الداخلي و التخطيط لمهام التدقيق و
تنفيذها.
العادات السبع للأشخاص الأكثر فعالية
يتم تنفيذ هذه الدورة بالتعاون مع فرانكلين كوفي وهي تساعد في تنمية القدرات القيادية للأشخاص على جميع المستويات في
المنظمة مهما كان تخصصهم، فالتطور الدائم للقيادات لن يتم الا في حالة القدرة على قيادة الذات بشكل فعال ، والتعاون مع
الآخرين والتأثير فيهم . فالدورة تساعد على تطوير الفعالية القيادية على ثلاثة مستويات الفرد، والفريق ، والمنظمة.
The 7 Habits of Highly Effective People
This course is offered in collaboration with Franklin Covey and help build leaders at every level in an organization. No matter how
competent a person is, they will not have sustained and lasting success unless they are able to effectively lead themselves, influence,
engage and collaborate with others, and continually improve and renew their capabilities. These elements are at the heart of personal,
team, and organizational effectiveness. The 7 Habits of Highly Effective People develops leadership effectiveness at three levels:
Individual, Team, Organization.
Training Courses
البرامج التدريبية
البرامج التدريبية
البرامج التدريبية
Training Courses
Training Courses