CEO Catalog-2014-2015-final - page 16-17

16
17
Customer Service Skills
The course aims to improve the abilities and skills of the participants in the field of customer service. This interactive course allows
participants to develop their skills, increase their efficiency and rate their performance in customer service.
Leadership for Senior Management
The course is designed to introduce participants to leadership perspectives and the role communication plays in effective leadership
and management strategies. It explores communication variables involved when leaders must influence members to achieve a goal.
Topics include power management, credibility, motivation, research on leadership traits, styles, and situations, and current models of
leadership. Different leadership challenges faced by various groups and organizations will also be explored.
EffectiveManagement Skills
This course helps existing andnewly appointedmanagers at any level in the organization, todevelop their leadership styles anddeal with
key areas of effectivemanagement, includingmotivation, delegation andmanaging stress.
Personality Dimension
This is a highly interactive and self-discovery workshop that aims at engaging participants in a process of group and individual activities
that help them to recognize their individual temperament and personality, gain a better understanding of the temperament of others, improve
interpersonal communication and relationships, manage and resolve conflict, understand learning styles, and maximize success in the
workplace.
Effective Communication Skills
This course is designed to familiarize learners on how to communicate in their everyday life and workplace environments through
effective use of appropriate verbal andnonverbal skills. Learnerswill be able to identify the characteristics of assertive, aggressive and
passive communication styles, and to utilize communication skills when negotiating with others and in problem-solving situations.
Managerial and Organizational Skills
Designed to improve participants’ personal, managerial, and organizational skills and to orient them on existing leadership styles.
Participants will learn new motivating techniques to make employees more effective in making decisions, writing reports, and
managing work teams. The difference between the importance of companies’ social obligation and social responsibility principles,
values, and ethics will be explained as well as how to deal with a diverse workforce, using real-life examples.
مهاراتخدمة العملاء
تهدف الدورة الىتحسين قدراتومهارات المشاركينفيمجالخدمة العملاء لضمان رفعمستوى الخدماتبما ينعكسبشكل
إيجابيعلىرضا العملاء والاحتفاظبهموتحقيق أقصىقدر من الربحية للمؤسسة التيينتمون إليها. ويعتمد هذا البرنامجعلى
التفاعلبينالمشاركين للوصولبهمبما يساعدعلى تطوير مهاراتهم، وزيادةكفاءتهمومعدلأدائهم
مهاراتالقيادةلمدراءالإدارة العليا
تهدفالدورة إلىتعريفالمشاركينبوجهاتالنظر الخاصةبالقيادةوالدور الذيتلعبه الاتصالاتفيالقيادة الفعالة ، واستراتيجيات
الإدارة. إضافة الىدراسة المتغيراتفي الاتصالاتالتييجبعلىالقادة استخدامها للتأثير علىالأعضاءلتحقيقالهدفالمطلوب.
وتشملموضوعاتالدورة إدارة االقوة، المصداقية، التحفيز ، الصفاتوالاساليب القيادية، والنماذجالحاليةللقيادة. إضافةإلىدراسة
التحدياتالتييواجهها القادةمن قبلالمجموعاتوالمنظماتالمختلفة.
مهاراتالادارة الفعالة
الهدف من هذه الدورة هو مساعدة المديرين الحاليين والجدد وبمختلف المستويات التنظيمية لتطوير أساليبهم في القيادة
والتعاملمع القضايا الرئيسية بما فيها قضايا التحفيز ، التفويض، وضغوط العمل.
أبعاد الشخصية
تقدم ورشة العملهذه فيدرجة عالية من التفاعلية و اكتشاف الذات الذي يهدف إلى إشراك المشاركينمنخلال العديد من
الأنشطة الفرديةوالجماعية والتييمكنانتساعد المشاركينعلىالتعرفاكثر علىذواتهم، ومساعدتهمعلىفهمالغير بطريق
أفضل، وتحسينطرقالاتصالوالتعاملمعالغير ، وإدارة الصراعاتوحلالنزاعاتوتحقيقالنجاحعلىالمستوىالشخصيوالعملي.
مهاراتالاتصالالفعال
تساعدهذه الدورة المشاركينعلىتعلمكيفية التواصلبفعالية فيحياتهم اليومية وفيبيئة العملكذلكمنخلال استخدام
المهارات الشفوية والكتابية . حيثسيتمكن المشاركون من معرفة أساليب الاتصال السلبية والعدوانية والاستفادة من مهارات
الاتصالفيالتفاوضمعالآخرينوفيحلالمشكلاتالمتعلقةبالعمل.
المهاراتالإداريةوالتنظيمية
تهدف الدورة إلىتطوير مهارات المشاركين الإدارية والتنظيمية لتعريفهم بأساليب القيادة القائمة، حيثسيتعرف المشاركون
علىالآلياتالجديدة فيتحفيز العاملينلجعلهم أكثر فعالية فياتخاذ القرارات، وكتابة التقارير، وإدارة فرق العمل. وكذلك الفرق
بينمبادئ الالتزام الاجتماعيوالمسؤولية الاجتماعية بالنسبة الشركات، والقيموالأخلاق، وكذلككيفية التعاملمع قوة عمل
متنوعة، وذلكباستخدامأمثلةمنواقع الحياة.
TrainingCourses
البرامجالتدريبية
البرامجالتدريبية
البرامجالتدريبية
TrainingCourses
TrainingCourses
1,2-3,4-5,6-7,8-9,10-11,12-13,14-15 18-19,20-21,22-23,24-25,26-27,28-29,30-31,32-33,34-35,36-37,...60
Powered by FlippingBook