CEO Catalog-2014-2015-final - page 18-19

18
19
Entrepreneurial Marketing
This course is designed to help participants identify and assess market opportunities to tackle the challenges confronting marketers
in entrepreneurial ventures. The course will focus on a framework of entrepreneurial thinking, analysis of market opportunities,
management of market-led innovation, customer equity generation, marketing research for analysis of customer needs, customer
relations as an asset, and strategies for effective customer communication.
Finance for Non-Finance Professionals
This workshop aims to define the functions of financial management in small andmedium enterprises. Emphasis is on topics related
tomanagement of capital budgets, cost analysis, use of financial information for businessmanagement, and an understanding of the
four key financial statements -- balance sheet, income, cash flows, and changes in equity.
تسويق المشاريع
صممتهذ الورشة لمساعدة المشاركينعلىتحديد وتقييم الفرصالمتاحة فيالسوق لمواجهة التحدياتاليتواجه التسويق
فيالمشاريعالريادية. وسوفتركز الورشةعلىتطوير اطار الفكر الريادي، تحليلفرصالمتاحةفيالسوق، إدارة الابداع، المساواةبين
العملاء ، ابحاثالسوقحولتحليلاحتياجاتالعملاء، علاقاتالعملاءواستراتيجياتالتواصلمعهم.
المالية لغير الماليين
تهدفهذه الورشة إلى التعريف بوظائف الإدارة المالية في المشاريع الصغيرة والمتوسطة، وتركز علىمواضيع إدارة الميزانية
الرأسمالية وتحليل التكلفة والحجم والربحية، استخدام المعلومات المالية لإدارة الأعمال، فهم البيانات المالية الرئيسية الأربعة:
الميزانية العموميةوالدخلوالتدفقاتالنقديةوالتغيراتفيحقوق الملكية
TrainingCourses
البرامجالتدريبية
البرامجالتدريبية
TrainingCourses
1,2-3,4-5,6-7,8-9,10-11,12-13,14-15,16-17 20-21,22-23,24-25,26-27,28-29,30-31,32-33,34-35,36-37,38-39,...60
Powered by FlippingBook