CEO Catalog-2014-2015-final - page 14-15

14
15
Marketing Innovation
Marketing Innovation is an action-based and hands-on workshop that focuses on different customer andmarket analysis techniques
that are useful in product development, product launch, product extension and product positioning. The main objective of this
workshop is to foster and inculcate market evaluation, customer needs assessment, and entrepreneurial analysis capabilities to the
participants.
Financial Data Analysis
This course will assist trainees to better appreciate the importance of accounting within their organization and to develop the ability
to understand, interpret and analyze financial statements of public companies. It provides trainees with understanding of basic tools
in financial analysis that would enable decision- making in credit and investment contexts. Key topic areas include basic accounting
terminology, recording of business transactions, financial reporting framework, main financial statements, and financial ratio analysis.
Human Resource (HR) Management Skills
This course helps HR practitioners and organizations to strengthen their HRmanagement skills and enable them to think strategically.
Key topic areas include: managing human resources, analyzing work and job design, planning for and recruiting human resources,
selecting employees and placing them in jobs, training employees, managing employees’ performance, and providing employee
benefits.
Accounting for Non-Accountants
This course is designed to give a brief summary about the nature and types of accounting systems and basic accounting conceptswith
an explanation of the elements of the accounting system.
Self-Development forWomen
The course isdesigned forwomen from all educational backgrounds; it address themainobstacles facedbywomen at both thepersonal
and professional level and how to overcome these obstacles . Key areas covered include communication skills, assertiveness, self-
confidence, improving work/life balance and developing positive skills and attitude.
التسويق الابتكاري
تركز هذه الدورةعلىالتدريبالعمليعلىالتحليلاتالمختلفةلتقنياتالعملاءوالسوقوالتيتفيدفيتطوير المنتجاتوالتوسع
فيها ، وكذلكفيطرحها وتحديد المواقع المناسبةلها فيالسوق. والهدفالرئيسيلهذه الدورةهوغرسوتعزيز قيمالسوقلدى
المشاركين، وكذلكتقييماحتياجاتالعملاء ، وتحليلالمشاريع.
المحاسبة لغير المحاسبين
تهدفهذه الدورة إلىتزويد المشاركينبنبذةعنطبيعةوانواعالانظمة المحاسبيةوالمفاهيمالاساسيةللمحاسبةمعشرحلعناصر
النظام المحاسبي
التنمية الذاتية للمرأة
تتألفالدورة من الكتابالرئيسيالمؤلفمن اثنا عشر فصلا تدور محتوياتهحول ابرز المعوقاتالتيتواجه المرأة علىالصعيدين
الشخصيوالمهني، ويقدم افكارا لمعالجة تلكالقضايا تختلفباختلاف النساء انفسهنومدى استيعابهن. يتألفالبرنامجمن4
ورشعمليتمتقديمكلورشه بمعدلورشةواحده اسبوعيا حيثتحوي الورشة الواحدة بين9 الى01 جلساتبمعدل اريعساعات
يوميا كحد ادنى. وتتنوع الورشات بينمجموعة من التمرينات التيتهدف الىتدريب المشاركاتعلىسلوكمعينوتعزيز هذا
السلوكمنخلالتعدد التطبيقاتوالتمريناتالمتوفرة فيالكتابالرئيسي.
تحليلالبيانات المالية
سوفتساعدهذه الدورةعلىتعريفالمشاركينبأهمية المحاسبةفيالمنظماتوتطوير القدرةعلىفهموتفسير وتحليلالتقارير
المالية للمؤسساتالعامة. إضافة إلىتزويدهمبالأدواتالاساسيةفيالتحليلالماليالتيتساعدهمعلىاتخاذ القراراتالخاصة
بالائتمان والاستثمار. وتتضمن المواضيع الرئيسية للدورة المصطلحات الأساسية في المحاسبة، تسجيل المعاملات التجارية ،
إطارعمل التقارير المالية ، البياناتالمالية الأساسية ، وتحليلالنسبالمالية.
المهاراتالإداريةللموارد البشرية
تهدفالدورةإلىمساعدةالممارسينللمواردالبشريةوالمنظماتكذلكعلىتعزيز مهاراتهمالاداريةفيالمواردالبشريةوتمكينهم
من التفكير الاستراتيجي. تشمل المواضيع الرئيسية لهذه الدورة : إدارة الموارد البشرية، تحليل العمل، تصميم الوظائف، تخطيط
وتوظيفالموارد البشرية، اختيار الموظفينوتعيينهم، تدريبالموظفين، إدارة تقييماداء الموظفين، وتحفيز الموظفين.
التخطيطو التفكير الاستراتيجي
سوفتساعدهذه الدورة المشاركينعلىتعزيز مهاراتهمفيتخطيطالأعمالوتمكنهممنالتفكير الاستراتيجيوبناءجوتنافسي
فيالأعمالالتجارية، كما سيتمالتركيز علىتوفير مسار واضح لعمليةالتفكير الاستراتيجيواتخاذ أفضلالقراراتباستخداممجموعة
منأدواتالتحليل.
Strategic Planning and Thinking
This course helps learners and organizations to strengthen their business planning skills and enable them to think strategically and
build a competitive edge. Using a range of analysis tools, the course emphasizes a clear structure for strategic thinking to enable
better business decision-making.
TrainingCourses
البرامجالتدريبية
البرامجالتدريبية
البرامجالتدريبية
TrainingCourses
TrainingCourses
1,2-3,4-5,6-7,8-9,10-11,12-13 16-17,18-19,20-21,22-23,24-25,26-27,28-29,30-31,32-33,34-35,...60
Powered by FlippingBook