Previous Page  24-25 / 120 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 24-25 / 120 Next Page
Page Background

24

25

2017 - 2018

مهارات خدمة العملاء

تهدف الدورة الى تحسين قدرات ومهارات المشاركين في مجال خدمة العملاء لضمان رفع مستوى الخدمات بما ينعكس

بشكل إيجابي على رضا العملاء وتحقيق أقصى قدر من الربحية للمؤسسة التي ينتمون إليها. وتعتمد الدورة على التفاعل

بين المشاركين للوصول بهم الى ما يساعد على تطوير مهاراتهم وزيادة كفاءتهم ومعدل أدائهم.

Customer Service Skills

The course aims to improve the abilities and skills of the participants in field of customer service. This interactive course allows

participants to develop their skills, increase their efficiency and rate their performance in customer service.

Training Courses

البرامج التدريبية

Effective Management Skills

This course helps existing and newly appointed managers at any level in the organization, to develop their leadership styles and

deal with key areas of effective management, including motivation, delegation and managing stress.

مهارات الادارة الفعالة

الهدف من هذه الدورة هو مساعدة المديرين الحاليين والجدد وبمختلف المستويات التنظيمية لتطوير أساليبهم في القيادة

والتعامل مع القضايا الرئيسية بما فيها قضايا التحفيز ، التفويض، وضغوط العمل.

Effective Communication Skills

This course is designed to familiarize learners on how to communicate in their everyday life and workplace environments

through effective use of appropriate verbal and nonverbal skills. Learners will be able to identify the characteristics of assertive,

aggressive and passive communication styles, and to utilize communication skills when negotiating with others and in problem-

solving situations.

مهارات الاتصال الفعال

تساعد هذه الدورة المشاركين على تعلم كيفية التواصل بفعالية في حياتهم اليومية وفي بيئة العمل كذلك من خلال

استخدام المهارات الشفوية والكتابية . حيثسيتمكن المشاركون من معرفة أساليب الاتصال السلبية والعدوانية والاستفادة

من مهارات الاتصال في التفاوضمع الآخرين وفي حل المشكلات المتعلقة بالعمل.

Effective Leadership Skills

The course is designed to introduce participants to leardership perspectives and the role communication plays in effective

leadership and management strategies. It explores the concepts, principles and requirements of effectiveleadership. This course

will enable learners to identify key steps in effective decision-making, appreciate role of leadership in innovation, formulate ways

of building trust and commitment, and become aware of change mangement processes.

مهارات القيادة الفعالة

تهدف هذه الدورة إلى تعريف المشاركين على مفاهيم القيادة والدور الذي تلعبه الاتصالات في استراتيجيات القيادة والإدارة

الفعالة. وتبين هذه الدورة المفاهيم والمبادئ والمتطلبات اللازمة للقيادة الفعالة. وسيتمكن المشاركون من تحديد

الخطوات الرئيسية في عملية صنع القرار الفعال ومن إدراك قيمة ودور القيادة في الابتكار، وتطوير أدوات بناء الثقة بالنفس

والالتزام، وكذلك الشعور بالوعي بشأن عمليات إدارة التغيير ووسائلها.

General Training Courses

البرامج التدريبية العامة

Human Resource (HR) Management Skills

This course helps HR practitioners and organizations to strengthen their HR management skills and enable them to think

strategically. Key topic areas include: managing human resources, analyzing work and job design, planning for and recruiting

human resource professionals, selecting employees and placing them in jobs, training employees, managing employees’

performance, and providing employee benefits.

المهارات الإدارية للموارد البشرية

تهدف الدورة إلى مساعدة الممارسين للموارد البشرية والمنظمات كذلك على تعزيز مهاراتهم الادارية في الموارد البشرية

وتمكينهم من تنمية مهارات التفكير الاستراتيجي . تشمل المواضيع الرئيسية للدورة : إدارة الموارد البشرية، تحليل العمل،

تصميم الوظائف، تخطيط وتوظيف الموارد البشرية، اختيار الموظفين وتعيينهم، تدريب الموظفين، إدارة تقييم اداء

الموظفين، وتحفيز الموظفين.